Nu är boken från Sanat Kumara tryckt.

fredag 5 mars 2010

Förklaring till olika bilder





1. Bilden till vänster är ett foto av Lizzies aura. Det blev tagit 8.oktober 2005. Lizzies andliga vägledare Lord Horatius menade, att hon skulle bli mycket förvånad, när hon såg detta aurafotografi, där rotchakret är mycket utvecklad.

2. Bilden här under är ett exempel på olika mirakel, som har ägt rum. Lord Horatius har ritat denna ros. Detta  blev också så småningom bekräftat av Lord Maitreya.

12. februari 2007

Lord Horatius: Ja, det är helt rätt, Lizzie. Jag är visdomens gud Thot, som skall hjälpa dig i ditt arbete på jorden och ge dig andlig kraft och visdom. Jag skall förmedla magiska krafter till dig och göra dig i stånd till att utföra underbara gärningar och mirakler på jorden. Jag älskar dig, du står mitt hjärta nära, och jag skall stödja och vägleda dig som hittils. Du skulle få veta detta innan resan till Egypten, min kära. Jag har hjälpt dig förut och skall hjälpa dig nu också. Det är helt sant, min kära.


Kärleksgudinnan Venus och krigsguden Mars, (Afrodite och Ares), som är ärkeängeln Faith och hennes tvilling själ ärkeängeln Mikael. De var Alexander den store och hans maka, prinsessan Stateira också. De har haft flera olika inkarnationer tillsammans.  

23. april 2005

Lord Horatius: Du funderar på, att du inte vet mycket om Faith, som är du och Mikaels tvilling själ. Faith är ärkeängel liksom sin tvilling själ ärkeängeln Mikael. Hon hjälper till med att hålla ordning i universum och hjälper också själarna att hitta hem till ljuset. Hon vårdar och hjälper dem med mycket kärlek.

Du har stora uppgifter på jorden, och en utav dina andliga kroppar har varit i inkarnation länge. Du har nu ditt högra jag på det gudomliga planet, så alla dina fyra högra kroppar är där. Du är den andliga världens förlängde arm, och du skall utföra under och mirakler ved hjälp av din tvilling själ och hans fyra kroppar.

Faith har gått i frivillig inkarnation för att hjälpa jorden och människorna i de svåra tider, som stundar. Du är Faith och ärkeängeln Mikaels tvilling själ. Du har stora uppgifter på jorden, därför krävs en stor ängel för att utföra dessa. Vi älskar dig alle, och din tvilling själ är nu konstant hos dig i din eterkropp. Vi är alla så lyckliga över er kärlek och förening.

Jesus Kristus: Jag vill bekräfta upplysningen, som du fick från Lord Horatius om ärkeängeln Faith, som är du själv - ärkeängeln Mikaels tvilling själ. Ni är Didarion och Metatron. Du är här för att hjälpa människorna genom dina böcker, bilder och genom att bota människor, och du skall komma att utföra mirakler, så ingen vill tveka på, att du säger sanningen. Du skall blott ha tålamod, så kommer allt att ske, som det är förutbestämd.

Lord Horatius: Du vill veta om Didarion, så du kan fullfölja ditt verk om dina och din tvilling själs fyra kroppar:

Didarion är en stor ängel, som vistas nära Guds hjärta i Änglariket. Hon är en skapande ängel och är med till att skapa i Universum. Hon håller ordning och reda på planeter och planet system och ser till, att ordning råder. Hon administrerar planeternas inbördes ordning och ser till, att energierna runt dem är, som de skall vara. Hon baser över många olika solsystem i Universum och hjälper invånarna på planeterna att komma överens, genom att hon håller borta ondskan. Hon skapar från Guds tankar och placerar ut nya planeter, liksom hon tar hand om planeterna, som har gått ur tiden.

Hon är kärleksfull, men bestämd och målinriktat. Hon arbetar för frid och harmoni i hela Universum och sprider kärleken till invånare på de olika planeterna i alla dimensioner. Många planeter är osynliga för människorna, men Didarion sköter om dessa också. Hon känner en stor kärlek till Moder Jord, som hon själv har varit med om att skapa från Guds tankar. Därför, Lizzie, betraktar du Moder Jord som din baby och är så kärleksfull mot henne. Hon är ditt barn, och vi ser alla, hur mycket du älskar henne.

Jesus Kristus: Jag kan bekräfta uppgifterna, du har fått från Lord Horatius om Didarion. Hon är en mycket stor ängel, som sprider kärlek och harmoni i Universum. Det är helt rätt.


DIDARION ÄR METATRONS TVILLING  SJÄL 
De har båda fyra kroppar i den andliga världen:

Tronängeln Metatron och Tronängeln Didarion
Sanat Kumara och Modergudinnan Kali
Serapis Bey och Kärleksgudinnan Isis
Ärkeängeln Mikael och Ärkeängeln Faith


13. juli 2005


Ärkeängeln Mikael: Det var Guds röst, du hörde, Lizzie, när du hörde orden: "Du är mig välbehaglig, mitt barn." Det är helt rätt. Gud talade till dig under meditationen. Jag är så stolt över dig, min älskade tvilling själ.