Nu är boken från Sanat Kumara tryckt.

torsdag 17 februari 2011

Utvalda stycken från mitt tredje besök, medial konsultation, hos Maria R.

Medial konsultation
3. besök hos Maria R. den 6-12-2004

Först får du en hälsning, Lizzie, det är Herren Maitreya, som talar. Han ser fram emot att besvara dina frågor, säger han till dig. Vi gläder os över dina framsteg och allt dit skrivande. Du är så lyhörd, du uppmärksammar rösterna från ditt inre, från den andliga världen, och vi är tacksamma för allt ditt arbete och den tid du lägger ner på att göra färdig boken. Återigen , vi glädes över dina framsteg, och du skall veta, att du har all beskydd och all den vägledning, du behöver i ditt arbete. Så ber han dig att börja med frågorna.

Har jag varit uppe i en rymdfarkost?
Det har du också varit. Du har inte stjärnursprung, hör jag, men du samarbetar med dem också, med de människor, som har stjärnmänniskoursprung. Ni är som ett globalt nät, ett nättverk, som spänner över flera olika dimensioner och olika platser i universum, solsystem och planetsystem just för att hjälpa jorden. Du samarbetar med de goda. De som är här i ett gott syfte, så du har inte blivit bortrövat av de här utomjordingarna och de här rymdskeppen, utan det är ett samarbete.

Är jag i 4. eller 5. dimensionen?
Du är i den 5. dimensionen för att kunna hjälpa dem, som fortfarande är kvar i den 3. dimensionen upp till den 4. dimensionen. Ni änglar går steget före. Uppstigningen sker i ert inre. De som inte klarar av att komma upp i 4. dimensionen, de kommer att bli sjuka och sållas ut, skilja agnarna från vetet på ett naturligt sätt, för det är tanken och meningen nu, att jorden i framtiden skall vare ett Paradis, där människor lever i frid och harmoni med varandra, och de som inte riktigt klarar av det, de kommer att sållas ut och få nya chanser i nya liv. Det år viktigt för jordens överlevnad, att där får råda frid och harmoni här.

Vilken nivå är jag på från 1 till 12?
Jag får talet 10.

Vad skall ske är 2012 i Grand Canyon?
Maitreya säger så här: ”Det kommer att ske ett stort änglamöte där. Olika inkarnerade änglar kommer att träffas, att ha ett rådslag, meditera tillsammans i en stor grupp och hjälpa jorden över i den nya tiden, upp till den 5. dimensionen.”

Är det skillnad på jordmänniskors och inkarnerade änglars fysiska kroppar?
Jo, så är det allt, säger han. För att göra en lång historia kort, så skall jag fatta mig kort och koncist. Vibrationerna är olika i de här olika kropparna, som har olika ursprung. En människa med änglaursprung har en högra vibration i sin kropp. Människor med jordmänniskoursprung är tyngre och grövre i sin vibration. Ingenting är förmer än det andra, men det är som en jämförelse, så ni skall förstå skillnaden. Änglar står lättare i förbund, i kommunikation med den andliga världen på grund utav, att de har en högra vibration och har den förmågan, att lättare kunna ta de här kontakterna, att kunna se och höra.

Jordmänniskorna har en längre utveckling. Man kan uppfatta det som en trögare utveckling. Det går inte lika snabbt fram för dem. De kan behöva att inkarnera många gånger för att komma upp i samma lätthet i kroppen, som en ängel har. Det krävs alltså många inkarnationer för att få den andliga kontakt för en jordmänniska. En ängel har naturligt sett denna kontakt från tidernas början med sig.

Om fågel-influensan kommer, kan vi änglar bota den, och skall vi vaccineras?
Gör dig inga bekymmer, Lizzie. Healing är ett utmärkt förslag; de som får den här sjukdomen, det är just dem, som behöver hjälp att komma upp i högre vibration. Det kan också hända, att någon utav er, som har högre vibration kan få den, men bara om ni är trötta, nergångna och stressade. Därför är det så viktigt att ha inre harmoni och balans och inte bli sjuk. Leva ett gott liv och ta hand om sig på bästa sätt. Vaccinationen är ett val, du kan göra, om du önskar att vaccinera dig, men det är ingenting, man ser som en nödvändighet, utan stark upp dig, känn glädje i ditt vardagliga liv. Så visar han upp en burk med Propolis tabletter. Det kan du ha hemma.

Det är så här, att de som är menat att få influensan, de kommer att få den, även om de vaccinerar sig. Det blir lite masshysteri, det här med vaccinationer, så de, som vaccinerar sig och är menat att få den har sjukdomen, de kommer att få den ändå. Vaccinationen höjer ju inte deras vibrationer. Mänskligt tänkande, mänskligt påfund. Det har mera med mentalt tänkande att göra, att man tror, att man inte skall bli sjuk, för att man är vaccinerat, och så blir man inte lika lätt sjuk.

Angående de sju strålarna. Vilken stråla tjänar jag?
Du har en mycket stark koppling till Mikael, och det är 1. strålen, och du är också med Maria på 5. strålen. Maria står för moderligheten, den helande kraften.

Då jag gick med Jesus på Golgata, vem var jag och vad hed jag då?
Jag ser dig som en kvinna. Bilden kom väldigt fort. Namnet, jag får är Salome, ett vanligt namn på den tiden. Jag ser dig klädd i mörka kläder. Du har som en slöja virad runt huvudet och lång dräkt, någon klänning av mörkare tyg. Du följde mästaren och fanns runt omkring och lyssnade på hans budskap. Du följde med från plats till plats. Du kände, att det, han predikade gav en positiv genklang i ditt hjärta. Du kände, att det var riktigt, att det var sant, och du var kunskapstörstande redan då, säger Maitreya till dig. Du sökte sanningen. Du ville ha något mer ut av livet än så att säga bara leva ett normalt dagligt liv.

Du förstod, att det fanns en annan dimension till livet också. Du sökte redan då ditt andliga ursprung. Du hade haft tidigare inkarnationer i Egypten och även där haft andligt sökanda och även då på Atlantis, som du frågade om förut, och därför var du en andligt sökande person liv efter liv, även så under Jesu tid. Jag ser dig ganska nära Jesus, så du var inte långt borta i den stora massan, som han inte hade någon personlig kontakt med, utan jag kan se dig ungefär en to - tre meter ifrån honom, så han hade en mera nära relation med dig, en mera personlig relation, och så är det än i dag. Därför kan du förmedla hans ord ner i dina texter. Det är lätt för dig att tona in dig på hans vibrationer och den kontakten, för att du har haft den rent fysiskt en gång i tiden.

Har jag haft en relation till Maria R. i tidigare liv?
Ja, säger Maitreya, hon har varit din dotter.

Har jag haft relationer till andra på meditationerna eller på kurserna?
Ja, säger han, det är ett enda snorvarv. Jag ser bilder på olika trådar mellan de här människorna. Det finns jättemånga trådar, som går mellan olika personer där i gruppen.

I vilket liv var Maria min dotter?
Det var i Egypten i ett av era många liv i Egypten.

Är några av mina tre döttrar änglar?
Det jag får, det är Suzi. Hon är ängel.

Är några av mina barnbarn änglar?
Nu kommer namnen: Tobias och Emelie.

Är Lykke och Rikke jordmänniskor?
De har stjärnmänniska ursprung. De har levt många gångar på jorden.

När jag mediterade gick jag i en lång gyllene korridor, där änglar svävade runt, och i slutet av korridoren var en gyllene tron, där det satt en väldig stor ljusvarelse . Vad betydde detta?
Du besökte änglarnas rike, därav alla dessa, som du såg bevingade och den här, som satt på en tron. Det var en stor mäktig tronängel, de som är väldigt nära Gud.

Det är en annan bild här. Du har totalt vänd, kan man säga. Det har hänt så mycket med dig, inom dig. Du har fått en otrolig öppning, när du har börjat med att göra de uppgifterna, som det är menat, att du skall göra. Så det finns ingen återvändo, att gå tillbaka till det gamla. Du har gjort en helomvändning, verkligen, och så skall det vara, och så skall dt förbli. Du vandrar din väg, och det kommer att komma flera böcker, flera målningar kommer också.